Kulcsszó kereső

A kulcsszókutatás az egyik alap SEO feladat, ami a keresőoptimalizálás első lépései között kell, hogy legyen. Lássuk, milyen szempontok szerint érdemes a kulcsszavakat kiválasztani. A leírás mellett egy egyszerű, beágyazható kulcsszó generátort is mutatunk.

Mi az a kulcsszókutatás?

A kulcsszókutatás alatt azt a folyamatot értjük, amikor felfedezzük, kiválasztjuk, és megvizsgáljuk a weboldal számára értékes keresőszavakat, amik köré akár a tartalomfejlesztési és marketing stratégiát is építhetjük.

Nem egy lépésről lépésre meghatározható konkrét folyamatról beszélünk, amit mindenki egyformán hajt végre – a kulcsszókutatás inkább a különböző al-feladatok gyűjtőneve, amiknek a végső célja a megfelelő keresőszavak és az azokkal kapcsolatos adatok (forgalom, nehézség) felderítése.

A konkrét kulcsszavak ma, a “szemantikus web” korában kevésbé fontosak SEO szempontból, mint a múltban – a Google algoritmusai a pontos kulcsszavak mellőzésekor is ki tudják találni, miről szól egy oldal, vagy mire gondol egy kereső (bár ez főleg az angol nyelvre igaz – magyar és más kisebb nyelveken akadhatnak még gondok ezzel).

Mi az a kulcsszó?

A kulcsszó egyetlen szó is lehet, de gyakran inkább több szóból álló kifejezés, vagy akár egy mondat (pl. témához kapcsolódó gyakori kérdés), amit az emberek a keresőmezőbe ír(hat)nak.

Kulcsszókeresési folyamatok

A kulcsszókeresési folyamatok közül az alábbiakat emelnénk ki:

A témakör vizsgálata

Gondoljuk végig, mik lehetnek azok az kifejezések, amikkel célközönségünk keresni fog az interneten. Kezdjük a legalapabb kifejezésekkel, amik leírják azt, amit a weboldalunk kínál, majd ezeket próbáljuk meg kibontani.

A kulcsszavak keresésekor gondoljunk azokra a kifejezésekre is, amik nem feltétlenül helyesek, de használják az emberek kereséskor – néha SEO szempontból “jobban megéri” a technikailag rossz de népszerűbb változatot használni.

Releváns topikok felfedezése

A Google kereső “auto-suggest”, vagyis automatikus kiegészítés funkciója kiválóan alkalmas arra, hogy egy keresőszóhoz kapcsolódó, specifikusabb keresőszavakat találjunk, mivel ha elkezdünk beírni valamit a keresőmezőbe, akkor a más emberek által legyakrabban beírt kifejezéseket fogja felajánlani. A lejjebb található kulcsszó generátor is ezt a Google API-t használja. Általában a fizetős SEO eszközökben is elérhető ilyen funkció.

A jelenlegi keresőszavak tanulmányozása

Létező kontent esetén érdemes megvizsgálni, milyen keresőszavakra vannak már megjelenítéseink és/vagy kattintásaink. Ezt megtehetjük a Google Search Console-ban a Teljesítmény fül alatt, vagy bizonyos fizetős SEO eszközökkel is (pl. SemRush, Ahrefs) . Hatékony stratégia lehet olyan keresőszavakat keresni, amik passzolnak a témakörünkhöz, de az oldalunk hátrébb helyezkedik el a találatok között, vagy kevés kattintást hoz jelenleg.

Ha a webhelyünket még nem adtuk hozzá a Google Search Console-hoz, akkor ezt tegyük meg minél hamarabb, mert a Search Console az egyik legértékesebb SEO eszköz, amit ingyen használhatunk. A máshonnan nem elérhető keresési adatok és statisztikák ismertetése mellett értesíteni tud minket a weboldalunk technikai hibáiról is.

Versenytárs-analízis

Nézzük meg a konkurens weboldalakat, amik jó helyezéseket érnek el a találatokban a megcélzott vagy már létező keresőszavainkra. Az oldalak elemzése segíthet megismerni, milyen kulcsszavakra optimalizálnak. SEO eszközökkel konkrét listát is kaphatunk a keresőkifejezéseikről, és azt is megtudhatjuk, hogy milyen erős az oldaluk SEO szempontból.

Adott kulcsszavak elemzése

Egy kulcsszó legfontosabb jellemzői a relevanciája (mennyire kapcsolódik az általunk célzott témakörhöz), a nehézsége (a konkurencia mennyisége és SEO ereje) és a forgalma (hányan keresnek rá adott idő alatt). Főleg ezt a három faktort kell számításba venni, amikor a kulcsszavainkat kiválasztjuk.

A relevanciát nagyjából magunk is meg tudjuk becsülni, de a kulcsszó nehézségéhez és forgalmához már szükség lesz valamiféle eszközre. A nehézség meghatározásához megnézhetjük a konkurenciát a fentebb leírt módszerekkel, vagy megtudhatjuk egy ilyen funkcióval rendelkező SEO eszközzel. A (becsült) forgalmat megnézhetjük a Google Kulcsszótervező eszközével, ha van AdWords fiókunk. Ha nincs, akkor ismét csak az SEO eszközünkhöz kell fordulnunk.

Jó tudni:

Az SEO pluginok többségében megtalálható Focus Keyword vagy Focus Keyphrase (fordításban Fókusz Kulcsszó, Fókusz Kulcs-kifejezés) mezőknek nincs közvetlen SEO hatásuk. Ezzel a mezővel csak azt mondjuk meg mi (a szerző) a pluginnak, hogy milyen kifejezésre szeretnénk “célozni” a bejegyzéssel, és a plugin ennek megfelelően lát el optimalizálási tanácsokkal.

Jó tudni #2:

A “kulcsszó” HTML meta taget, vagyis ezt: <meta name="keywords" value="..."> el kell felejteni. Manapság már egyik kereső sem veszi figyelembe. Egy kulcsszavakkal teletömött keywords meta tag akár még árthat is az oldal keresési eredményeinek, az elavultsága és a spam-jellege miatt.


Kulcsszó Generátor

Az alábbi kucsszó kereső alkalmazás a releváns kulcsszavak felfedezésében segíthet. Technikailag a Google publikus, de nem dokumentált API-ját használja, ami az ajánlott kulcsszavakat az adott felhasználóhoz igazítja, szóval az eredmény függ a böngészőtől, földrajzi helyzettől, stb.

Kulcsszó Generátor Beágyazása

A fenti kulcsszó generátor könnyen beilleszthető saját weboldalra is:

WordPress beágyazás

A beágyazáshoz másoljuk és illesszük ezt az URL címet a WordPress honlap szerkesztőjébe:

https://w11.hu/kulcsszo-kereso/

Kulcsszó Generátor Beágyazása
HTML beágyazás

A beágyazáshoz másoljuk és illesszük ezt a kódot a honlapunkba:

iFrame beágyazás

Ha felső megoldások nem válnak be, akkor sima iframe-ként is beilleszthető a kulcsszó-kereső:

<iframe style="width: 100%; height: 450px;" src="https://w11.hu/kulcsszo-kereso/embed">


A Szerzőről
Piller Balázs senior webfejlesztő, SEO specialista, és a WordPress szakértője. Számos sikeres projektben vett részt vezető fejlesztőként. Az általa írt kód jelenleg több mint 1 000 000 webhelyen fut.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük