Az Ahrefs keresőt épít

60 millió dolláros befektetéssel, és a hatalmas, naprakész adathalmazukat felhasználva az Ahrefs készítői saját internetes kereső fejlesztésébe kezdtek: ez a Yep.

A keresőjük különlegességét az adja, hogy a reklámbevételek 90%-át átengedik a tartalomfejlesztőknek (azaz a weboldaltulajdonosoknak). A Yep leírásában, valamint a Profitmegosztás című aloldalon a cég egy, az adatvédelmet szem előtt tartó, a minőségi tartalmak készítőit támogató keresőt vázol fel. Ahogy a Youtube profitmegosztási modellje megváltoztatta a videós iparágat, úgy akarják felforgatni a keresők világát.

Ehhez rendelkezésükre áll egy hatalmas adatkészlet: a cég saját botja 2010 óta járja a webet és indexeli az adatokat – állításuk szerint napi 8 milliárd oldalt térképeznek fel, és az új kereső 100 petabájtnyi adatból dolgozik. Már most több mint 1000 szervert használnak a keresések kiszolgálására.

A fejlesztésre és az infrastruktúra fenntartására 60 millió dollárt szánnak, saját költségvetésből. A cégnek évi 100 millió dollár bevétele van több mint 50 ezer ügyféltől, és eddig kerülte a külső befektetéseket.


A Szerzőről
Piller Balázs senior webfejlesztő, SEO specialista, és a WordPress szakértője. Számos sikeres projektben vett részt vezető fejlesztőként. Az általa írt kód jelenleg több mint 1 000 000 webhelyen fut.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.